پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204922
تدابير «پروفسور» جواب مي‌دهد؟
تاریخ انتشار : 1395/02/19 16:36:10
نمایش : 1843
سرنوشت قهرماني ليگ برتر با توجه به شرايط فعلي، ممکن است به اما و اگر کشيده شود و در اين ميان گل‌هاي زده و تفاضل گل مي‌تواند نقش تعيين کننده اي ايفا کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به فاصله دو هفته مانده به پايان ليگ، فوتبال ايران به اوج حساسيت خود رسيده است و سه تيم هم امتياز در صدر جدول ليگ برتر قرار دارند. استقلال، استقلال صنعتي و پرسپوليس تيم‌هاي ۵۱ امتيازي ليگ هستند و هر سه تيم نيز به دنبال اين هستند تا بازي‌هاي باقي مانده خود را با پيروزي پشت سر بگذارند و عنوان قهرماني را کسب کنند.

با توجه به شرايط فعلي جدول، حتي تفاضل گل هم مي‌تواند در تعيين تيم قهرمان نقش ويژه‌اي ايفا کند. برهمين اساس هر سه تيم بايد تلاش کنند تا براي کسب عنوان قهرماني علاوه بر دستيابي به  سه امتياز هر مسابقه، تعداد گل‌هاي زده خود را بالا ببرند تا از نظر تفاضل گل نيز شراط بهتري پيدا کنند.

در حال حاضر خيلي‌ها از پرسپوليس به عنوان شانس اول کسب عنوان قهرماني ليگ ياد مي‌کنند. آن هم در حالي که سرخ‌پوشان با تفاضل گل ۱۳ در رده سوم جدول قرار دارد و آبي‌هاي تهراني و اهوازي با تفاضل ۱۶ بالاتر از شاگردان برانکو هستند.

پرسپوليس با وجود اينکه با ۴۴ گل زده بهترين خط حمله ليگ را دارد، اما شرايط اين تيم در دفاع در حد يک تيم مدعي نيست و با سي و يک گل خورده تنها از شش تيم انتهاي جدول شرايط بهتري دارد.

برانکو ايوانکويچ در طول فصل نشان داده است يک مربي کاملا حرفه‌اي است و با تدابيري که از ابتدا انديشيده، پرسپوليس را با وجود کوهي از مشکلات توانست از رتبه شانزدهم جدول به صدر برساند. البته در اين ميان هم سرخ‌پوشان امتيازات زيادي را از دست دادند.

در چندين مسابقه هنگامي که پرسپوليس از حريفش پيش مي‌افتاد، برانکو سعي داشت با وارد کردن مدافع به زمين نتيجه را حفظ کند. همين موضوع باعث شد تا اين تيم در دقايق پاياني بازي‌هايش عقب بنشيند و در نهايت گل‌هايي دريافت کند که به قيمت از دست دادن امتيازات زيادي شد. در بازي برابر ذوب‌آهن، سايپا و ... اين موضوع را شاهد بوديم.

شرايط فعلي جدول به نحوي است که برانکو براي قهرماني نبايد تنها به سه امتياز بازي‌ها اکتفا کند. بلکه بايد در دو مسابقه حساس پيش رو که هر کدام حکم فينال را دارد، به دنبال اين باشد که گل‌هاي بيشتري را به ثمر برساند و تفاضل گلش را بالا ببرد.

پرسپوليسي‌ها نبايد در مسابقات پس از به ثمر رساند گل، اشباع شوند و در دو بازي پيش رو تنها بايد هدفشان را معطوف به گلزني‌هاي بيشتر کنند. زيرا تنها ۱۸۰ دقيقه تا قهرماني باقي مانده است.

با توجه به اين شرايط تعويض‌ها هم مي‌تواند تاثير زيادي در کسب نتيجه داشته باشد. اما برانکو نيمکت قوي از نظر هجومي ندارد و نيمکت پرسپوليس معمولا از نفرات تدافعي تشکيل مي‌شود. در مسابقات قبلي جري بنگستون تنها مهره هجومي پرسپوليس بود که به عنوان بازيکن جايگزين وارد زمين مي‌شد که عملکرد نسبتا خوبي هم داشت.

به غير از بنگستون، تنها ميلاد کمنداني و محمد رحمتي دو بازيکن جوان هستند که خصوصيات هجومي دارند. اما برانکو در مسابقات اخير صرفا براي پر کردن ليست از اين دو نفر استفاده کرده است و در تعويض‌ها به وارد کردن عناصر دفاعي بسنده مي‌کرد.

  پرسپوليس در حال حاضر در شرايط حساسي قرار دارد و ممکن است براي کسب عنوان قهرماني به تفاضل گل احتياج پيدا کند. با توجه به اين شرايط بايد ديد که « پروفسور» چه تدابيري براي اين ۱۸۰ دقيقه باقي مانده که حکم مرگ و زندگي را دارد، مي‌انديشد. به نوعي مي‌شود گفت که بايد ديد دانش مرد کروات در اين دو فينال جواب مي‌دهد؟

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html